IMG
Drobečková navigace

Úvod > O nás

O nás

Školní vzdělávací program

Naše mateřská škola je 6 třídní v sídlištní zástavbě v Havířově-Šumbarku a je v provozu od roku 1985.

Byla postavena jako typizovaný panelový objekt 4 budov, který je propojený spojovací chodbou v přízemí. Pozitivním rysem naší mateřské školy jsou prostorné a prosluněné třídy, terasy a rozsáhlá zahrada s dorůstající zelení.

Každá třída má specifický vzhled vyplývající z jejího pedagogického zaměření. Osobitost každé třídy se ovlivňuje nejen výzdobou, ale i vybavením, barevností, zájmovými centry, diferencovanou výškou nábytku a sociálního zařízení. Každá třída má své audiovizuální pomůcky, hudební nástroje, počítač, dostatek hraček a učebních pomůcek. To vše tvoří výborné podmínky pro výchovně vzdělávací práci s dětmi, kterou chápeme jako stavbu rodinného domu,  která je spolehlivá tak, jak pevně jsou jeho základy.

Mateřská škola pracuje od 1. 9. 2018 podle Školního vzdělávacího programu, který je v plné verzi k nahlédnutí u ředitelky školy. 

Ústřední téma ŠVP 

Putování s barevnou kuličkou

Filozofie vzdělávacího programu je symbolizována duhovou kuličkou, která se kutálí cestičkou k poznání.

Duhová kulička je kulatá, barevná a přináší štěstí. Když spadne na zem, " kutálí se".

My se také "kutálíme" do světa plných lidí, zvířat, věcí a rostlin.

Duhová kulička koulí se světem,

Ukáže cestičku všem hodným dětem.

Kdyaž se k ní přidáš, nebudeš líný,

Poznáš svět ze všech stran, i s jeho divy.

Školní vzdělávací program

Putování s barevnou kuličkou – je vypracován jako schématický model vzdělávání, který umožňuje dítěti poskytovat dostatek aktivního řečového projevu na základě vlastních prožitků dětí.

Dílčí cíle ŠVP jsou vloženy do duhové kuličky. Duhová kulička tak zastřešuje záměry, které v předškolním vzdělávání dětí sledujeme a snažíme se naplnit.

Do cíle cesty s duhovou kuličkou dojde samostatné, tvořivé, zvídavé, zdravé, sebevědomé dítě, připravené na vstup do ZŠ, které je v určitých situacích odpovědné samo za sebe, dokáže komunikovat, spolupracovat, má bohatou slovní zásobu, správnou výslovnost, snahu podílet se na spolurozhodování a přijmout určité morální hodnoty.

Dlouhodobé záměry rozvoje (základní zaměření ŠVP):

  1. Budovat moderní mateřskou školu, ve které budou maximálně šťastné, spokojené děti a jejich rodiče, ve které budou vytvořeny optimální podmínky k uspokojování všech přirozených potřeb.
  2. Vycházet z praktických zkušeností a poznatků dětí, využívat jejich přirozenou zvídavost, probouzet chuť se dívat kolem sebe.
  3. Poskytovat dětem co nejvíce příležitosti k aktivnímu pobytu na školní zahradě a v přírodě, se zřetelem na vlastní prožitky a tvořivost, která povede k osvojování pojmů mochrana životního prostředí, význam živé a neživé přírody, podnebí, počasí, roční období, rostliny, živočichové, získání nových poznatků, znalostí a vědomostí, experimentování a pokusy, rozvoj smyslu, tvořivosti a fantazie, prevenci před úrazy a péči o zdraví a zdravou stravu.
  4. Vytvářet u dětí základní povědomí o vlastních právech, poskytovat dítěti informace o rodině, o společenství ve kterém žijí.
  5. Rozvíjet u dětí komunikativní kompetence především v sociálních interakcích.
  6. Podporovat tvořivé výrazové aktivity dětí, trn. osvojování komunikačních i neverbálních prostředků v činnostech výtvarných, pracovních, dramatických, hudebních a pohybových.